English version Osobní stránky prezidenta ČR


Pražský hrad

„Věříme v demokracii, věříme ve svobodu - a ve svobodu vždy větší a větší...“
z Prohlášení nezávislosti československého národa vydaného v Paříži dne 18. října 1918



Hlavní stránka - Pro média - Články a ohlasy - Reakce občanů na požadavek vyvěšení vlajky Evropské unie na Pražském hradě

Reakce občanů na požadavek vyvěšení vlajky Evropské unie na Pražském hradě

Datum: 20. 10. 2005

28. 11. 2005

Dear Mr President,

I have been to the Czech Republic many times since the last 6 years I suppose in all about 75 times, so I would say that I have some knowledge of your wonderful country.

To learn more about it, I have been reading the history and now understand so much more. It people and its buildings are wonderful. The people are very much like British people, but for another reason. We have arrived at an interesting point in time.

I of course would not  say anything about Czech Politics, its an affair of the Czech People. But I can only tell you what I think about the European Union, If it stops wars its a wonderful thing, I have always been interested in history and when you understand the history of Europe, one eyes are open. Many people do not learn by history.

The EU is fine but slowly slowly it must have firm foundations on which to build it will take along time and all this rush to create a single state is so stupid the people that are saying do this, do not understand history.It will fall apart if these people driving it do not slow down, whats the rush. We have plenty of time, and build on firm foundations, it will be the stronger for it.

I believe you were correct not to allow the EU Flag to fly above Prague Castle. It is the seat of the Head of State of Czech Republic. I can assure you the EU flag would and will never fly over Buckingham Palace in London that is one thing for sure. Its people will see to it that never happens. So Mr President you are so right.

When I know all the pain that was caused by Wars and occupation to the Czech Nation then confidence by the people has to be rebuilt. On one point Sir, I know all the work that was done by the Benes Government and the very troublesome times that existed. But you know this situation with regard to Sudetenland and reparations, I tell all the Czech I know, I am in favour in the Czechs pay reparations, but only if the Germans pay reparations for all the destruction they caused in Europe. Its really a closed area, it happened if the book is opened it will go on and on. I could tell you of terrible things that happened to members of my family and my people during that terrible war.

I am very proud to be British and my family have been in my wonderful country for 939 years so I think I can speak on some authority. If you are ever in England and near to my home in Peterborough you would be most welcome to come to tea.

I thankyou for your time and I do hope that you read this email.

Yours sincerely,

Martin Crozier

England

28. 11. 2005

Hello,

I would like to voice my support for your president, who is refusing to fly the European Flagat his official residence.

Long may the Czech Republic be a beacon of freedom and justice in Europe!
Warmest regards,
Tim Watkin

England.

17. 10. 2005

Dlouhou dobu jsem neutrálně sledoval veřejnou debatu ohledně EU. Po celou tuto dobu jsem se nesnažil zařadit ani do jednoho z proudů. Nicméně v současné době jsem na VŠE zapsán do kursu EU v mezinárodních vztazích (právě na jedné z přednášek tohoto kursu sedím) a musím sebekriticky velmi silně prohlásit, že EU je tak složitá organizace, že jí ani v pozici vysokoškolského studenta ani regionálního politika vůbec nerozumím. Proto musím říci, že dnešním dnem se v otázce názoru na EU definitivně přidávám na stranu skupiny okolo presidenta ČR prof. Václava Klause. Vyjadřuji Vám tímto svou celou podporu.
S uctivým pozdravem

Hořejší Jaroslav Bc.

21. 10. 2005

Je štěstí pane Kratochvíle, že vyslovujete nazory "za divadlo" a ne "za sebe". Jako divadelník vím, že jeviště snese všechno. Tragedii i frašku. Pokud jde o "fanglování" , "paroubkování" a jiné přívlastky tak typické pro dobu, chvalabohu již minulou, divím se, že zrovna vy tento slovník používáte. Pana prezidenta bych poprosil, ať vyšle své lidi do světa, podívat se, kdo a jak si ctí modrou vlajku EU. To namá být návod k slepému napodobování čehokoliv. Etika a etiketa je o něčem jiném. Umíme u oběda používat vidličky a nože? Víme kdy si obléct kravatu a kam přijít v teplácích? Umíme správně představovat jeden druhého a podávat ruce? Víme, kdy a kde se která vlajka vyvěšuje? To jsou fakta, o kterých se nelze přít. Buď je příjmeme, nebo se vystavujeme kritickému pohledu ostatních kultivovaných Evropanů. Promiňte, dámy a pánové na hradě, ale vy jste i mou vizitkou. Přijímám s nevolí, že bych byl v Evropě považován za....no nechme slovíčka, nechci nikoho (ani sebe) urážet.
S úctou

doc. Peter Stoličný, ArtD.

11. 10. 2005

právě před chvílí jsem zjistila, že klika našich, podle mých informací z internetu, 2 umělců chce podle všeho prověřit "evropanství" pana prezidenta. Takže bych chtěla i já, jako občan našeho státu, přispět do diskuze.

Myšlenka pánů Šípka a Kocába o vyvěšení vlajky EU nad Pražským hradem je možná zajímavá, ale podle mě naprosto zavádějící. Alespoň z mého pohledu. Pražský hrad je pro mě symbolem tak důležitým, že bych, jako hrdý občan, pokládala jako naprosto urážlivé, kdyby nad ním vlála jiná než česká vlajka.

Je mi 48 let, nejsem žádný skinhead a ultranacionalista, ale na rozdíl od jiných jsem hrdou občankou tohoto státu, jsem hrdá na naši historii a jsem hrdá i na to, co se nám všem v době po roce 89 povedlo.

A že je to i díky panu prezidentovi, o tom nemám pochyb. Evropská unie mě zatím jen zklamala, nejen mírou, podle mého názoru a informací, nekompetentnosti rozhodování. Představovala jsem si, že nám ulehčí spoustu věcí v běžném životě. Ale asi je jednodušší nadiktovat velikost a zakřivení okurky a banánu, než sjednotit konfekční velikosti. Asi je jednodušší rozhodnout v Řecku o ptačích rezervacích v České republice, než sjednotit lhůtu, kdy nejdříve lze dát jablka na trh po chemickém ošetření (jak jsem se dozvěděla naši ovocnáři mají lhůtu cca 30 dní, polští 7). Jo ptáci, na ty je třeba brát ohled, lidí je (zatím) dost. Věřím, že chápete moje slova jako nadsázku.

Pane Hájku, resume a případné hlasovaní , a to předesílám, že nevím zda pánové "evropská ulička" svůj návrh vůbec doručí, je NE. Nad Pražský hradem bych nerada viděla jinou vlajku, než českou. O nějaké evropské uličce pánů Šípka a Havla ani nemluvě. Co se týče této šílenosti, řekněte mi dá se s tím něco udělat?

Zdravím

Helena Šindelová

12. 10. 2005

Dobrý den,

rád bych Vám a panu presidentovi vyjádřil svůj názor na aktivitu zmíněných "umělců". Jejich názor já a mé nejbližší okolí nesdílí. Ani za komunistů nevlála vedle zástavy bolševická vlajka a nevidím důvod, proč by na Hradě měla být mimo zvláštní příležitosti.

Zdroj informací je zde:
http://cgi.novinky.cz/discussion.py?action=showDiscussion&server=novinky&discussionId=65300&articleId=67117&rootId=2514605&contributionId=251465#2514605

Přeji příjemný den

Robert Vilimovský

13. 10. 2005

Prosím pana prezidenta, aby nevyvěšoval na Hradě vlajku Evropské unie.

S úctou

ing.Zdeněk Přikryl

12. 10. 2005

Vážení,

v tisku proběhla zpráva o předání žádosti několika umělců prezidentu republiky a to o vyvěšení vlajky EU na Pražském hradě.

Žádám také coby občan ČR a řádný plátce daní, aby toto bylo neprodleně učiněno!

Náš stát je vůlí občanů naší země součástí prostoru EU, je tedy nasnadě, aby tato vůle byla vyjádřena důrazným symbolem (vlajkou) i na místě, které je pro občany ČR místem nejdůležitějším!

S pozdravem

Tomáš Drašnar

12. 10. 2005

Vážení,

v tisku proběhla zpráva o předání žádosti několika umělců prezidentu republiky a to o vyvěšení vlajky EU na Pražském hradě.

Žádám také coby občan ČR a řádný plátce daní, aby toto bylo neprodleně učiněno!

Náš stát je vůlí občanů naší země součástí prostoru EU, je tedy nasnadě, aby tato vůle byla vyjádřena důrazným symbolem (vlajkou) i na místě, které je pro občany ČR místem nejdůležitějším!

S pozdravem

Eva Bohacova

12. 10. 2005

Vážený pane prezidente,

chtěl bych Vám poděkovat, že na Pražském hradě, symbolu naší státnosti, nevisí nyní vlajky žádných jiných států ani unií států.

Pevně věřím, že se zasadíte, aby tomu takto zůstalo i do budoucna.

Petr Vaverka

P.S. Pokud by Vám ve skladě nějaká nadbytečná vlajka jiného státu či nějaké unie překážela, dělala problémy v účetnictví či jen zabírala místo v polici, jsem připraven Vám být nápomocen a odkoupit ji.

12. 10. 2005

plně se stavím za názor vlajku EU na Hradě nevyvěšovat. Visely tam již hákové kříže, srpy, kladiva i rudé hvězdy. Proč tedy připomínat současné područí hvězdami žlutými? Zdůrazňuji, že mojí vůli pánové Šípek a Kocáb (viz jejich dopis) nevyjadřují. Jsem velmi rád, že v naší současné politické situaci máme pana prezidenta, který kvalifikovaně argumentuje a hájí tak poslední zbytky rozumu v ČR, kde podobným názorům není dáván odpovídající prostor. Velmi symbolické v tomto smyslu bylo (asi před týdnem)jednostranné vystoupení německého europoslance v Událostech na ČT1, kde dostal neuvěřitelný prostor pro nehorázné a velmi ironické vyjadřování o našem panu prezidentovi, což vnímám jako ukázku stálepřítomné "spacákové svobody slova", t.j. svobody slova pouze pro někoho, v námi všemi placené ČT. Je určitě nepředstavitelné, že by v německé televizi analogicky vystupoval český politik. Děkuji Vám za světlý bod v naší politické temnotě.

S pozdravem

Ing.René Remeš

12. 10. 2005

Přeji krásný den všem na Hradě , hlavně panu presidentovi.

Nesouhlasím s iniciativou umělců, kteří chtějí vyvěsit vlajku EU na Hradě. Je to náš Hrad a má tam vlát česká vlajka. Nemám nic proti tomu, když si vlajku EU vyvěsí na své hospodě nebo na domě naši umělci.

Bezecná Vlastimila

12. 10. 2005

chtěl jsem napsat pánům Kocábovi a Šípkovi přímo, ale nedopátral jsem se jejich mailových adres. Rád bych Vám sdělil, že bych byl velmi roztrpčen, kdyby nad Hradem zavlála modrá vlajka se žlutým souhvězdím. Jen si představte, že by nad Buckinghamským palácem v Londýně vlála jiná vlajka než britská resp. vlajka se symbolem hanoverské dynastie. Pokud mne paměť neklame, vlajka EU není vyvěšena ani nad královským palácem v Bruselu. Věřím, že dvouvlajčí doba je za námi. Navíc: ani za sovětské okupace nevlála nad Hradem vlajka tehdejšího hegemona... Mohu Vás ujistit, že pánové Kocáb a Šípek svojí akcí nejednají v mém jménu.

Miloš Calda, mj. občasný řečník na akcích CEPu.

12. 10. 2005

Dobrý den,

vyjadřuji takto svůj zásadní nesouhlas s tím, aby nad Hradem vlála jakákoliv jiná vlajka, než naše státní či Standarta prezidenta republiky. Aktivity pánů Kocába se Šípkem zcela jistě nereprezentují můj názor.

Mirek Sobek

tisknout nahoru


Informační servis

Tiskové zprávy 

Pro fulltextové vyhledávání pouze v tiskových zprávách využijte prosím toto pole.

Vyhledávání v tiskových zprávách