Povinně zveřejňované informace podle § 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Povinně zveřejňované informace podle § 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
1. Název:
Správa Pražského hradu
2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost:
Správa Pražského hradu je příspěvkovou organizací Kanceláře prezidenta republiky. Správa Pražského hradu je zřízena Zřizovací listinou č.j. 401.495/1993 ze dne 19.4.1993, s účinností od 1. května 1993 na dobu neurčitou.
2.1. Předmětem činnosti Správy Pražského hradu je zejména:
- vytváření materiálních podmínek a zajištění technického servisu pro výkon ústavních funkcí prezidenta republiky a pro činnost KPR, poskytování výkonů pro Vojenskou kancelář, Hradní stráž a Útvar ochrany prezidenta v případech, kdy tyto složky spolupůsobí při výkonu ústavních funkcí prezidenta republiky a při činnosti KPR,
- správa a provoz areálu Pražského hradu a zámku Lány, koncepční, projektová a investiční činnost k zajištění údržby, obnovy a urbanistického, architektonického a stavebně technického rozvoje areálu Pražského hradu a zámku Lány, vytváření koncepce návštěvnického provozu v areálu Pražského hradu a její realizace, zajišťování návštěvnického provozu, vytváření koncepcí a realizaci všestranného kulturního využití areálu Pražského hradu a jeho okolí, hudební a výstavní činnost, poskytování informačních služeb, výkon veškerých práv a povinností spojených s movitým a nemovitým majetkem, ke kterému má SPH právo hospodaření. Souhlasu zřizovatele je třeba k
- prodeji, převodu a vložení nemovitého majetku do majetku jiných subjektů,
- nájemní smlouvě na dobu delší tří let,
- stavebním úpravám v prostorách užívaných prezidentem republiky, nebo KPR.
Hlavní činnost uvedenou v bodě 1 je SPH povinna plnit přednostně, v potřebném rozsahu a v rámci téže kapitoly státního rozpočtu při plnění předmětu činnosti bez poskytnutí peněžitého plnění.
2.2. SPH dále může mimo svoji hlavní činnost formou jiné činnosti provozovat zejména:
- iniciování společenských a vzdělávacích akcí, kongresů a sympozií, jejich realizaci a zajištění služeb s těmito aktivitami souvisejících,
- ediční činnost,
- prodej informačních materiálů a předmětů a poskytování průvodcovských služeb,
- hostinskou činnost,
- využití kapacity prádelny i pro praní, žehlení, mandlování, skládání a dopravu stolního a ložního prádla pro fyzické a právnické osoby.
Jiná činnost nesmí omezit hlavní činnost.
2.3. Předmětem činnosti SPH je dále údržba a zajišťování provozu nemovitostí (realitní činnost) i u nemovitostí, které nejsou ve vlastnictví nebo spoluvlastnictví České republiky, pokud jsou součástí areálu národní kulturní památky Pražský hrad (vládní nařízení č. 147/1999 Sb.), nebo mají pro areál Pražského hradu funkční význam.
3. Organizační struktura:
4. Kontaktní spojení:
4.1 Kontaktní poštovní adresa:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
vchod z III. hradního nádvoří pod balkonem
4.3 Úřední hodiny:
- pro podání ústní žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (Odbor právní):
- středa vždy od 09.00 do 13.00 hod.
Úřední hodiny podatelny:
- pondělí-pátek vždy od 8.00 do 16.00 hodin
4.4 Telefonní čísla:
tel. ústředna – 224 371 111
tel. ústředna – 234 301 111
tel. ústředna s mezinárodní předvolbou – +420 234 301 111
faxové číslo – 224 373 300
faxové číslo s mezinárodní předvolbou – +420 224 373 300
4.5 Adresa internetové stránky:
www.hrad.cz
4.6 Adresa podatelny:
Adresa podatelny pro doručování dokumentů v listinné podobě, která je současně adresou pro doručování dokumentů v elektronické podobě doručovaných na technických nosičích dat:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
Správa Pražského hradu přijímá dokumenty na technických nosičích dat typu nepřepisovatelných CD a DVD.
4.7 Elektronická adresa podatelny:
zc.darh@atsop
4.8 Datová schránka:
ID datové schránky: iytkn6b
5. Případné platby lze poukázat:
Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti:
Bezhotovostně:
Česká národní banka,
Na Příkopě 28, Praha 1
č. účtu 10006-86933011/0710
variabilní symbol: spisové číslo žádosti
V hotovosti:
v pokladně Správy Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany, 119 08 Praha 1
vchod: z III. hradního nádvoří pod balkonem, 3. poschodí, dv. č. 510
6. IČO:
49366076
7. Plátce daně z přidané hodnoty:
CZ49366076
povinný subjekt je plátcem DPH
8. Dokumenty:
8.1 Seznam hlavních dokumentů:
8.2 Rozpočet:
9. Žádosti o informace:
Místo a způsob, kde se lze obrátit na povinný subjekt s žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
Poštovní adresa:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
Elektronická adresa (e-podatelna):
zc.darh@atsop
ID datové schránky:
iytkn6b
Místo pro osobní předání písemného podání:
Správa Pražského hradu – podatelna
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
vchod z III. hradního nádvoří pod balkonem
Způsob podání žádosti o informace a náležitosti:
Postup při vyřizování žádosti:
Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech:
ODVOLÁNÍ – opravný prostředek proti odmítnutí žádosti
Způsob podání odvolání: Písemné podání, a to i prostřednictvím telekomunikačních zařízení.
Lhůta pro podání odvolání: do 15 - ti dnů ode dne doručení rozhodnutí.
Odvolání může podat žadatel:
- jehož žádost o poskytnutí informace byla odmítnuta
- jehož žádost byla částečně odmítnuta.
Odvolání musí obsahovat:
- základní údaje: přesné označení rozhodnutí o odmítnutí informace proti kterému odvolání směřuje (označení číslem jednacím a datem vydání); datum podání žádosti o informace,
- identifikaci žadatele (odvolatele): fyzická osoba: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresa bydliště a adresa pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště;
- právnická osoba: název, identifikační číslo, adresa sídla a adresa pro doručování, liší-li se od adresy sídla; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- odůvodnění: v čem žadatel spatřuje porušení zákona, čeho se žadatel domáhá
- další podstatné náležitosti odvolání: datum a podpis žadatele.
STÍŽNOST na postup při vyřizování žádosti o informace
Způsob podání stížnosti: písemné podání, a to i prostřednictvím telekomunikačních zařízení Lhůta pro podání stížnosti: do 30 - ti dnů ode dne doručení sdělení, nebo odložení věci, nebo od uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.
Stížnost může podat žadatel:
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti,
- kterému po uplynutí lhůty pro poskytnutí informace, nebyla poskytnuta informace, nebo mu nebyla předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
- který nesouhlasí s výší úhrady nákladů požadovanou v souvislosti s poskytováním informací, nebo s výší odměny.
Stížnost musí obsahovat:
- základní údaje: přesné označení postupu Správy, proti kterému stížnost směřuje; datum podání žádosti,
- identifikaci žadatele (stěžovatele): fyzická osoba: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresa bydliště a adresa pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště,
- právnická osoba: název, identifikační číslo, adresa sídla a adresa pro doručování, liší-li se od adresy sídla; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa,
- odůvodnění: v čem žadatel spatřuje porušení zákona, čeho se žadatel domáhá,
- další podstatné náležitosti stížnosti: datum a podpis žadatele.
Adresy pro podání odvolání a stížnosti:
Poštovní adresa:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
Elektronická adresa:
zc.darh@atsop *
ID datové schránky:
iytkn6b
*Elektronicky podané odvolání musí být opatřeno uznávaným elektronickým podpisem.
*Elektronicky podaná stížnost nemusí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem.
Za stížnost a odvolání ve smyslu zákona bude považováno pouze podání učiněné na adresu e-podatelny uvedenou výše. Podání učiněná na jinou elektronickou adresu nebudou vyřízena.
Seznam používaných formulářů:
- Formulář k podání žádosti o informace (DOCX, 15 kB)
- Formulář k podání odvolání (DOCX, 16 kB)
- Formulář k podání stížnosti na postup povinného subjektu při vyřizování žádosti o informace (DOCX, 14 kB)
10. Příjem podání a podnětů:
Místo a způsob, kde se lze obrátit na povinný subjekt s písemnou žádostí, stížností, návrhem, podnětem nebo jiným dožádáním:
Poštovní adresa:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
Elektronická adresa (e-podatelna):
zc.darh@atsop
ID datové schránky:
iytkn6b
Místo pro osobní předání písemného podání a podnětů:
Správa Pražského hradu – podatelna
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany
119 08 Praha 1
vchod z III. hradního nádvoří pod balkonem
Portál veřejné správy
K vyřízení žádostí, stížností, návrhů, podnětů nebo jiných dožádání je možné využít postupu zveřejněného Ministerstvem vnitra ČR na portálu veřejné správy.
Portál veřejné správy je nejjednodušší cesta k informacím a službám celé veřejné správy. Na jednom místě je zde možné nalézt zveřejňované a veřejně přístupné informace veřejné správy včetně zákonů, formulářů elektronického podání, Czech POINT@home, Národního katalogu otevřených dat, Registru smluv, návodů na řešení všech životních situací ve vztahu k orgánům veřejné moci a seznamu datových stránek. Součástí portálu je i přímý přístup do uživatelského portálu datových schránek a na informační stránky Czech POINTu.
Portál je svým zaměřením určen pro širokou veřejnost, státní správu a samosprávu, státní i soukromé organizace včetně podnikatelů, živnostníků a cizinců. Tomuto dělení odpovídá i struktura nabízených informací. Portál je rozdělen na čtyři informační sekce pro občany, pro podnikatele, pro cizince a pro orgány veřejné správy.
V části Služby pro orgány veřejné moci jsou umístěny návody a formuláře, pomocí kterých mohou úřady samy zajistit publikování určitých typů informací v rámci Portálu veřejné správy (dále jen „PVS“). Ministerstvo vnitra, tedy správce PVS, pouze zajišťuje technickou funkcionalitu, která slouží k víceméně automatizovanému dodání a publikaci obsahu.
Životní situace
Životní situace jsou strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu ke státní správě. Jednotlivé popisy mají přesně danou strukturu, kterou při zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy uvedená instituce. Kromě popisu samotné životní situace je u každého záznamu uveden odkaz na stránku úřadu nebo instituce v rámci Portálu veřejné správy, kde lze nalézt všechny ostatní životní situace, které daný úřad publikoval a také seznam všech dalších publikovaných informací včetně elektronických formulářů, které daná instituce připravila pro elektronické podání.
Věstníky
Věstníky jsou publikační sbírky předpisů a metodických pokynů vydávané ústředními správními orgány a dalšími institucemi v souladu s § 4 odst. 2 písm. h) a § 5 odst. 3 zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy. V rámci Portálu veřejné správy jsou věstníky vydávány a jsou k dispozici ke stažení ve formátu PDF. Každý věstník obsahuje informaci o tom, která instituce jej zveřejnila a od kterého data je předpis nebo metodický pokyn účinný.
Povinně zveřejňované informace - jedná se o informace, které jsou zveřejňovány jednotlivými orgány veřejné správy na základě různých legislativních předpisů.
Formuláře elektronického podání – Každý orgán veřejné moci může na portále zveřejnit elektronický formulář, prostřednictvím kterého mohou občané, podnikatelé nebo firmy provést podání vůči konkrétnímu orgánu prostřednictvím datové schránky.
Zákony - umožňují vyhledávání informací v databázi legislativních norem a zákonů právního informačního systému ASPI.
Seznam držitelů datových schránek – integrální součást informačního systému datových schránek (viz § 14b zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů), který je zároveň integrován s PVS. Obsahuje aktuální údaje o držitelích datových schránek. Obsahuje základní identifikační údaje pro všechny aktuálně zpřístupněné datové schránky s výjimkou těch fyzických osob, které požádaly o vymazání z tohoto seznamu. U datových schránek orgánů veřejné moci je navíc publikována řada doprovodných informací, např. o struktuře organizace, úředních hodinách, atd.
Otevřená data – tato sekce obsahuje Národní katalog otevřených dat, který obsahuje otevřené datové sady zveřejněné jednotlivými orgány veřejné správy v ČR a Registr smluv.
Portál veřejné správy vznikl na základě zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy.
11. Předpisy:
11.1 Nejdůležitější požívané předpisy:
- Zák. č. 1/1993 Sb. Ústavní zákon České národní rady Ústava České republiky ve znění pozdějších ústavních zákonů
- Zák. č. 114/1993 Sb., Zákon o Kanceláři prezidenta republiky, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 106/1999 Sb., Zákon o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 141/1961 Sb., Trestní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 412/2005 Sb., Zákon o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 134/2016 Sb., Zákon o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 110/2019 Sb., Zákon o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 150/2002 Sb., Soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 500/2004 Sb., Správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 219/2000 Sb., Zákon o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 218/2000 Sb., Rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 563/1991 Sb., Zákon o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
- Zák. č. 297/2016 Sb., Zákon o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů
K nahlédnutí jsou tyto předpisy k dispozici v příjímacích prostorách povinného subjektu na adrese:
Správa Pražského hradu
Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany, 119 08 Praha 1
vchod z III. hradního nádvoří pod balkonem
11.2 Vydané právní předpisy:
Právní předpisy v rámci věcné působnosti povinného subjektu vydány nebyly.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací:
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací – v případě stížnosti:
Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací za poslední dva roky (k 1. 1. 2021) vydáno nebylo.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv:
13.2 Výhradní licence:
Povinný subjekt neuzavřel žádnou licenční smlouvu upravující výhradní licenci.