Dezinformace Seznam Zpráv o vyšetřování OLAF

14. června 2021

Dne 8. června 2021 zveřejnil server Seznam Zprávy článek s titulkem "O dotaci pro Mynářovu firmu se zajímají i detektivové z OLAF", ve kterém uvedl, že: "případ bezmála šestimilionové dotace pro firmu Clever Management hradního kancléře Vratislava Mynáře nevyšetřují pouze čeští vyšetřovatelé, ale také detektivové Evropského úřadu pro boj proti podvodům známého pod zkratkou OLAF."

Dezinformaci serveru Seznam Zprávy dále šířily redakce iRozhlas.cz, iDnes.cz, Blesk.cz, Lidové noviny, Česká televize, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz, deník Právo a další.

Server Seznam Zprávy informaci neověřil podle běžného novinářského standardu dle dvou až tří dostupných zdrojů. Vycházel z jediného zdroje, kterým ani nebyl přímo dotyčný úřad. A přestože zaměstnanec tiskového odboru OLAF tuto informaci nepotvrdil, publikoval server Seznam Zprávy článek s titulkem, který čtenáře a další redakce uvedl v závažný omyl. Jak se totiž ukázalo později, jednalo se o prokazatelnou dezinformaci. Čtyři dny po vydání článku serverem Seznam Zprávy uvedl úřad OLAF jako reakci na zjevnou dezinformaci Seznam Zpráv, že se v tuto chvíli případem firmy Clever Management nezabývají.

Místo řádné omluvy zveřejnil server Seznam Zprávy dne 12. června 2021 článek, ve kterém zopakoval spekulace a lži o společnosti Clever Management.